Elbil og Plug-in Hybrid

BMW i4: Vanlige spørsmål og svar

Av Bavaria Norge
Det dukker alltid opp noen spørsmål i forbindelse med nye modeller. Her finner dere svarene på de vanligste spørsmålene.
  • Spørsmål: Finnes det festepunkter for takstativ på i4 og hva er tillatt taklast?
    Svar: Ja, dette finnes og maksimal tillatt taklast er 75 kg

 

  • Spørsmål: Hva er egenvekten på BMW i4?
    Svar: Seneste innkomne verdier er 2.050 kg for eDrive40 og 2.215 kg for M50, altså endel lavere enn den preliminære verdien som ble angitt i infobrevet 2/6.

 

  • Spørsmål: Hva er bakkeklaringen på BMW i4?
    Svar: Seneste innkomne info sier at denne er 125 mm for begge modeller.

 

  • Spørsmål: Finnes det akustisk isolerende sideruter (3KA) på BMW i4?
    Svar: Nei, dette tilbys ikke på BMW modeller med rammeløse sideruter.

 

  • Spørsmål: I SA3 viser interiøret i M50 et normalt sportsratt og lysegrått innertaktrekk, er dette korrekt?
    Svar: Nei, dette er feil i bildemateriellet og er under utbedring. M Sport ratt (uten kode 710) og antrasitt innertaktrekk (775) er begge standard på M50.

 

  • Spørsmål: Er det en kardangtunnel på gulvet mellom forsetene og baksetene på BMW i4?
    Svar: Ja, ettersom det også finnes tradisjonelle drivlinjer til 4-serie Gran Coupé finnes det en kardangtunnel. Observer dog at gulvet i i4 er hevet 25 mm, så tunnelen er mindre framtredende. I i4 rommer kardangtunnelen bl.a. battericeller, høyvoltkabler og slanger for bremsevæske og kjølevæske.

 

  • Spørsmål: Hvorfor kan jeg ikke velge felgene 3FW eller 3FX?
    Svar: I skrivende stund kan man ikke oppgradere M Sport med 20’’ Individual felgen 3FX. Dette er under utbedring.
    Felg 3FW har vært usynlig i SA3, men skal nå være synlig igjen. Observer dog at nettopp 3FW (20’’ M felg med Performance dekk) har en betydelig negativ innvirkning på WLTP rekkevidde.

 

  • Spørsmål: Hvorfor kan jeg ikke velge felger 3FM eller 3FV?
    Svar: Dette er felger med RunFlat dekk, og RunFlat dekk tilbys ikke til BMW i4 i Norge. Kodene vil bli fjernet fra SA3.

 

  • Spørsmål: En Google Key Note presentasjon på YouTube om Android gen 12 viser bilde av en BMW i4 i forbindelse med prat om Digital Key og Ultra Wide-Band teknologi for Android telefoner. Betyr det at BMW i4 har Ultra Wide-Band på samme måte som iX og fungerer UWB med Android telefoner også?
    Svar: Nei, BMW i4 har ikke Ultra Wide-Band/ Digital Key Plus der bl.a. bilen også låser seg opp automatisk når man er tilstrekkelig nære.
    Dette er det kun iX som har. Googles Key Note presentasjon nevner ikke spesifikt UWB på i4 eller at UWB finnes på Android i år, men at det jobbes med dette. BMW samarbeider tett med Google om Ultra Wide-Band, men det vil ikke bli tilgjengelig for Android telefoner på iX i år.
    Digital Key (uten UWB) er dog tilgjengelig på i4 for Android telefoner fra start. Vi forstår at forvirring kan oppstå.

 

  • Spørsmål: Info sier at den brede skjermen (6WC) er standard, men når jeg velger 6U3 forsvinner 6WC fra ordren. Hva gjelder?
    Svar: Skjermkode 6WC benyttes kun i kombinasjon med standard Live Cockpit Plus (6U2). Oppgradering til 6U3 innebærer ikke at skjermen forsvinner.

 

  • Spørsmål: Finnes Display Key til i4?
    Svar: Nei, Display Key er ikke tilgjengelig på i4. Observer at for f.eks. 3-serie er Display Key tilgjengelig kun i kombinasjon med den tradisjonelle kupevarmeren. Denne er naturlig nok ikke tilgjengelig på elektriske i4.

 

  • Spørsmål: I introduksjonen av i4 på kvelden 1/6 ble det nevnt at også iX3 har forvarming av batteriet før ankomst ved valgt ladestolpe, stemmer det?

Svar: Her vil vi passe på å moderere uttalelsen noe. Denne funksjonen vil først bli tilgjengelig på iX3 fra produksjon 10/2021. 09/2021 produksjon vil bli oppdatert via RSU. iX3 produsert 08/2021 eller tidligere har altså dessverre ikke denne funksjonen

Artikler i samme kategori