Som skapt for norske forhold - rått og smidig

Er denne Plug-in Hybrid med firehjulstrekk skapt for norske og nordiske forhold? Den leveres nemlig med tilhengerfeste også!
Topputstyrte X3 sparer ikke på kruttet og gir oss en premiumfølelse som underbygges av flott design og overlegne egenskaper.  Sporty og kraftfull på en og samme tid. 

 

Høydepunkter i kupéen

Man blir fort overbevist av den nye midtkonsollen i høyglanset svart og dekorlister, det er også nye betjeningselement til klimaanlegget. Med BMW Live Cockpit Plus - som er en navigasjonsfunksjon. Denne omfatter et kombiinstrument i instrumentpanelet og et kontrolldisplay (berøringsskjerm med høy oppløsning). 

Kjørekomforten er så viktig, og da er det på sin plass at det er sportsseter til både fører og passasjer foran. Med flere manuelle innstillingsmuligheter, både av setelengde, sete - og ryggvinkel skal det være mulig å bli riktig så komfortabel. Føreren har i tillegg muligheten til å justere seteryggbredden. 

Markant og moderne

LED-lyktene på BMW X3 fremstår som både markante og moderne på den oppgraderte hekken. De er mer iøynefallende når de har blitt mer tredimensjonale i utseendet. 

Brede eksos-stusser i kombinasjon med understellsbeskyttelsen gjør at bilen riktig gir et kraftig inntrykk på veien. Utseendet minner enda mer om storebror BMW X5

Fronten har også fått en aldri så liten oppgradering. Typisk for X-serien slik som vi kjenner den er den brede fremtoningen og elementene som har gitt serien den karakteristiske effekten. Denne har blitt enda mer forsterket nå med en ekstra kantete BMW-grill og oppdatert støtfanger som har en trekantet form på luftinntaket.
Lyktene gir oss et fokusert uttrykk både med og uten lysene på. 

X møter M

På rattet har man de geniale røde hurtivalgknappene som vi kjenner fra BMW M1 og BMW M2. Disse er programmerbare, du velger altså selv hvilke funksjoner disse skal støtte. 

Kjøreegenskapen avslører raskt at dette er en M-utgave. Selvom de fleste ujevnheter i veien kontinuerlig dempes litt er understellet stivere og man vil ha en bedre kontakt med bakken. Men ettersom dette er en X og en M så vil man få det beste fra to verdener. 

Råskap av et utseende

En ekte M-bil, utviklet av M-avdelingen og gitt alle endringer en slik bil skal ha for å bli så rå den skal være. 

Firehjulsdriftsystemet fordeler masse krefter bakover og er svært adaptivt. Med M-komponenter som gjør alle foringer stummere og kraftigere får vi en mer direkte følelse og bedre hjulkontroll. 

 

Man spotter M-utgaven av BMW X3 utad enkelt ved å se på de mange luftinntakene i front og luftingen bak framhjulene. Ellers er det lange panseret og noe tilbaketrukket kupé liksom med på å forsterke denne sportslige og massive følelsen. 

Prisliste

BMW X3 xDive30e

Kategori: SUV, Plug-in Hybrid
Rekkevidde (WLTP): Inntil 46 km
Motoreffekt: 292 hk
Drivverk: Firehjulsdrift
Akselerasjon 0-100km/t: 6,1 sek
Tilhengerfeste: Ja
Bagasjevolum: 450 - 1500 liter


Pris fra

797 600 kr

BMW X3 M40i

Kategori: SUV, M
Motoreffekt:
Drivverk:
Akselerasjon 0-100km/t: 4,2 sek
Tilhengerfeste: Ja, 2400 kg.
Bagasjevolum: 550 - 1600 liter


Pris fra

1 184 500 kr